MULTI Final Fantasy VII Remake: Intergrade [OT] A Classic Finally Unfolds on PC

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
18,017
4,980
129
Islamabad
Ah yes, don't mind me pointing out this stuttery experience, but be cautious of the occasional blip of frame time inconsistency during some area loads in Returnal and portals in Ratchet 🤣
 

Necrokiller

Expert
Apr 16, 2009
10,841
3,605
129
I mean, the "blips" in those games are lower than the 58fps and 59fps ones you found while having a "cursory glance" at desprado's video 🤷‍♂️🤣

Not to mention, those "blips" in Returnal/Ratchet still occurring in a "coded to the metal" version with secret sauce I/O is not a good look for people so concerned with optimizations 🤷‍♂️🤣

Most importantly, looks like desprado is still playing the superior version when it comes to input latency considering CerebralTiger's first exposure to the game was at 30fps 🤣
 
  • Haha
Reactions: CerebralTiger

Necrokiller

Expert
Apr 16, 2009
10,841
3,605
129
A third party high end SSD needed for a 2fps gain that still doesn't result in that desirable "straight line" is quite a failure on Cerny's part 🤷‍♂️🤣
 
  • Haha
Reactions: CerebralTiger

IvoryHoward

Newbie
Jan 18, 2022
10
0
1
As a result, it seems that physical copies of this game will not be available in Pakistan. It would need me to do a lot of downloading, and with our current internet rates, I am not prepared to do that. Is anybody here aware of when the actual copies will be available in Pakistan?
 

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
18,017
4,980
129
Islamabad
Necrokiller's GOW gifs/videos served as a reminder of just how sluggish and awkward the combat in that game is, so much that it got me to boot up a game with much superior combat (even at higher difficulties lol) and unlock the few remaining trophies I missed out on in my original playthrough 🤷‍♂️ :LOL:

 

Necrokiller

Expert
Apr 16, 2009
10,841
3,605
129
Gain tou phir bhi acha hai 🤷‍♂️:LOL:
Its still a stitter, doesn't change a thing for straight line freaks 🤷‍♂️ 🤣

This does give me an interesting idea though. If FF7 Remake doesn't stitter below Ratchet (post high end SSD installation), it will be a gloriously superior experience for CerebralTiger compared to playing on PS5. Time to dex it I guess :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: CerebralTiger

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
18,017
4,980
129
Islamabad
This does give me an interesting idea though. If FF7 Remake doesn't stitter below Ratchet (post high end SSD installation), it will be a gloriously superior experience for CerebralTiger compared to playing on PS5. Time to dex it I guess :ROFLMAO:
Not a very interesting idea tbh. A single blip to 50ms (post-expansion storage installation) during a portal transition is far more tolerable than constant dips to 33ms 🤷‍♂️ :LOL:
 

Necrokiller

Expert
Apr 16, 2009
10,841
3,605
129
Not a very interesting idea tbh. A single blip to 50ms (post-expansion storage installation) during a portal transition is far more tolerable than constant dips to 33ms 🤷‍♂️ :LOL:
Assoooooming that every configuration will dip to 33ms is exactly what I want to put to rest 🤷‍♂️🤣
 

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
18,017
4,980
129
Islamabad
Why wouldn't it? The issue is with the game, not the hardware 🤷‍♂️:LOL:

Why don't you dex it and show how it performs on your coooonfiguration (a 5 min clip showing Cloud running around in chap 3 would be nice)? Unlike desprado, I'm sure you won't forget to show the frame time graph in the overlay 🤣
 

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
18,017
4,980
129
Islamabad
Firecoooda can't help on PC without Direct Stoooorage (shader compilation stutters can be reduced by running in the Vulkun API wrapper, but only the developer can truly fix it 🤷‍♂️). Stop supporting monopolies that make lousy OSes, and switch to Proton 🤣
 

Necrokiller

Expert
Apr 16, 2009
10,841
3,605
129
Unlocked fps + VRR. As long as FF7 Remake remains above 60fps, stitters don't matter. Superior experience than PS5. Afterall, even a 2fps improvement is worth a $200 upgrade in Ratchet. Same loooogic 🤷‍♂️🤣
 
  • Haha
Reactions: CerebralTiger

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
18,017
4,980
129
Islamabad
LMAO what on earth makes you think these engine-level stutters don't manifest or aren't noticeable with VRR enabled. Heck, yeh baat tou ex-Alex bhi bata chuka hai 🤣

VRR is mainly good at tackling gpu-bound scenarios, which is great and all, but this ain't it 🤷‍♂️ :LOL:
 

Necrokiller

Expert
Apr 16, 2009
10,841
3,605
129
Idhar to gameplay mein 100fps+ mil raha hai during a boss fight at PS5 equivalent settings, "constant dips to 33ms+" to doooooor ki baat 🤦‍♂️


It's a shit tier port because of how the options menu functions. Lack of settings options, forced dynamic resolution, no dedicated vsync setting etc. But the performance I'm getting is wayyyyy beyond what the PS5 can offer. I will leave it up to some people's imagination at how smooth it is with VRR.

Game is really not my cup of tea though (didn't even bother with the ultrawide fix, dat FoV :sick:). So this is where I have to bid farewell and delete this. CerebralTiber ne to wese bhi kisi haal mein convince nahi hona 🤷‍♂️:ROFLMAO:
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: CerebralTiger
General chit-chat
Help Users
we have disabled traderscore and are working on a fix. There was a bug with the plugin
  • No one is chatting at the moment.
  • iampasha iampasha:
    widepeeposadbecausesharydoesntplaygameswithhim
    Link
  • Link
  • iampasha iampasha:
    widepeeposuicidlebecauselifehasnomeaning
    Link
  • Shary Bhallu TC Shary Bhallu TC:
    widepeepoHappy
    Link
  • P PIONEER:
    Sure but that's not the answer to my question
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    Ina month, the price for a RX 6500XT has decreased by 5k in the shop I have used
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    Wait another 3 months. If prices don’t go up, they will go down. Just ask some pc shop’s shopkeeper to sms or WhatsApp you if prices increase. If they do even a little bit then you should buy it. If they don’t increase then they will decrease
    Link
  • P PIONEER:
    Hope it's appropriate to ask here. Do you guys know the going rate for a used 1660? I'm looking to sell mine and finally get an upgrade now the prices are normalizing.
    Link
  • Engr Zain Raza Engr Zain Raza:
    is there discord channel for fibrelink?
    Link
  • Shary Bhallu TC Shary Bhallu TC:
    can anyone confirm if Stormfiber is available in Malir Cannt Karachi? Some ppl say its available in Askari 5 but its not listed on their website. Confused.....
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    about 10-12 months ago
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    I bought it for 8k at the height of the chip shortage
    Link
  • XPremiuM XPremiuM:
    That's a really old & low-end GPU. If you don't need it then you should probably sell it for whatever price you can.
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    (I dont use it, its just lying around)
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    or shoudl I just not sell it
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    will it sell for 3000rs
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    I have a GT 610
    Link
  • Link
  • XPremiuM XPremiuM:
    Exabyte999 said:
    Yeah ok, ill tell the shopkeeper guy to keep me updated on prices
    Good. That's a sensible move.
    Link
  • XPremiuM XPremiuM:
    But honestly, the "import ban" is already in place. So if computer parts were part of the ban, then their prices would already have increased.
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    Yeah ok, ill tell the shopkeeper guy to keep me updated on prices
    Link
  • XPremiuM XPremiuM:
    Yes, waiting is a good idea. If you see any shift in prices. Then make your purchase immediately from the vendor with the lowest current price.
    Link
  • Exabyte999 Exabyte999:
    Should I wait a few days and see?
    Link
  • XPremiuM XPremiuM:
    So investment plan aside, If you just want to upgrade, then purchase the most powerful GPU in your budget.
    Link
  • XPremiuM XPremiuM:
    BTW, the GPU & computer parts prices don't seem to be affected by the import ban. And computer parts are not directly mentioned in the import ban list (that would make sense because these are not really "luxury items"). So it's possible that prices for these items will not be affected. If so, then your whole investment plan will not work out.
    Link
    iampasha iampasha: widepeeposadbecausesharydoesntplaygameswithhim